V roce 2006 schválila EU legislativní úpravu, která umožnila na řidičské oprávnění skupiny B, řídit motorku. Přesněji se jedná o motorku vybavenou automatickou převodovkou, u které výkon nepřesáhne 11 kW. To u nás v nabídce prodejců představuje typický skútr 125. Různých značek a výrobců. Vedle skútru sice existují alternativy v podobě motorek, ale ty se u nás neprodávají a výrobci je distribuují zejména do Asie. V minulosti byla u nás v prodeji alternativa, prakticky skútr maskovaný jako motorka. Jednalo se o Gilera dna 125, která již se dávno nevyrábí a lze jí jen občas koupit jako bazarové zboží. Proto vedle skútrů je aktuálně jedinou alternativou malá motorka o maximální konstrukční rychlosti 45 km/h. Jedná se o padesátky. Pro příklad SkyTEAM Skymax 125cc. V poledních letech vstupují do hry i elektromotorky a to možná opět změní pravidla hry.
Jako u každého vozidla na elektrický pohon je jednou z limitujících nevýhod případný dojezd. Ten se neustále zlepšuje a roste kapacita baterie a tím i váha vozidla. To ovšem komplikuje stávající legislativa, která váže na skupinu B i váhový limit. Jak u aut, tak u motorek. Proto EU vznikl návrh zvednout u osobních vozidel váhový limit z 3,5 t na 4,25 t. Podobné změny se plánují i pro motorky v souvislosti se skupinou B. Proto je možné, že se v budoucnu dočkají majitelé řidičského oprávnění skupiny B, možnosti využít k jízdě silnější a atraktivnější motorku, než je skútr 125cc.
Doba od schválení legislativní úpravy EU z roku 2006, která umožnila vlastníkům skupiny B využívat motorku 125cc a uvedení do praxe v jednotlivých evropských státech se liší. V České republice jsme příslušný zákon schválili v roce 2013. Každá země která si tuto legislativu schválila k tomu měla různé připomínky a úpravy. U nás se jedná o již zmíněný variátor – automatickou spojku. Jinde místo toho mají podmínku zkušebních jízd v autoškole. Vzhledem k odlišnosti zákonů v jednotlivých státech EU nelze v každém jednotlivém státu využít tuto možnost za stejných podmínek. Proto se může stát, že pokud řidič využívá na skupinu B své jednostopé vozidlo u nás v souladu s legislativou, tak mu to za stejných podmínek nemusí být umožněno v sousedních zemí, které EU legislativu z roku 2006 ratifikovaly a zpracovaly do svých zákonů.
Při této nové úpravě by bylo vhodné, kdyby se zákony v jednotlivých zemí v tomto více sjednotili. Například podmínkou zkušebních jízd v autoškole na jednostopém vozidle v rámci skupiny B. Nepochybně by to vedlo k větší bezpečnosti na silnicích. To nejen ze strany motorářů, ale i řidičů aut. Někteří řidiči v autech častěji přehlížejí motoráře. Prostě je nevnímají, nebo jen podceňují. Pokud by získali pohled i z druhé strany, tak by to nepochybně přispělo k vyšší bezpečnosti. Jednostopá vozidla mají svůj smysl a to zejména ve městech, kde bývá doprava často ucpaná kolony aut. Motorky jednoznačně přispívají k zlepšení průjezdnosti městem. To nejen pro motoráře, ale i pro řidiče automobilu. Každý řidič na motorce snižuje hustotu dopravy už jen tím, že nečeká v autě zařazený v koloně s ostatními řidič v autech. Toho je si EU vědoma a proto přišla v roce 2006 z již zmíněnou legislativou.