Pokud se někdo na internetu prezentuje svojí internetovou stránkou, nejednou se nedočká toho, co očekával. Onu stránku si sice zřídí, učiní vše, co učinit může, jenže výsledek, který se měl dostavit, se nedostavuje. Nikdo nebo skoro nikdo jeho výtvor ani nenavštěvuje, natož aby to přinášelo nějaké plody.
Je to prostě smůla? Není. Za tím, že na tu kterou stránku nezavítávají četné zástupy dychtivých čtenářů, stojí něco jiného. A sice to, že tato stránka není pro veřejnost jednoduše k nalezení.
Úspěch toho kterého webu totiž závisí v první řadě na tom, jak si tento stojí v internetových vyhledavačích. Pokud ho tyto nabízejí těm, kdo na internetu něco hledají, na některé z předních pozic, je nasnadě, že je návštěvnost zaručena. A naopak – pokud se odkaz na některou stránku nabízí až kdesi daleko v sáhodlouhém seznamu odkazů jiných, je více než pravděpodobné, že se až k tomuto nikdo neprokliká a úspěch je tím prakticky vyloučen.
Chtělo by to tedy, aby vyhledavače tu kterou stránku prezentovaly na co nejpřednějších místech. Jenže takových míst je logicky jenom pár a na všechny se nedostane. A proto se tam objeví zásadně jen to, co vyhledavač považuje díky svému nastavení za nejlepší, bez ohledu na to, je-li to vskutku takové. A nic se s tím nenadělá.
Totiž něco se s tím nadělat dá. Jenže aby vše nabralo pozitivní směr vývoje, je nezbytné, aby se do toho vložili odborníci. Ti, kteří jsou dobře obeznámeni s problematikou SEO. Tedy s tím, jak konat, aby se zvýšila prestiž té které stránky.
Do takové k úspěchu vedoucí optimalizace patří leccos. Třeba linkbuilding, který na tu kterou stránku přivádí návštěvníky z jiných webů. Nebo copywriting, což znamená vytváření zajímavých textů, jež by se na oné stránce objevovaly. Nebo kontrola a případná úprava takového webu, aby na něm nebylo nic, co se vyhledavačům ‚nelíbí‘. Nebo naprosto logicky i náležitá propagace.
Je prostě docela dost toho, co se musí udělat, aby se zvýšila sledovanost nějaké stránky. Ale určitě to stojí za to. Protože stránka bez sledovanosti nemá smysl.